Frukostpannkaksmannen



Här äter de tre musketörerna frukost i princip  varje morgon. Denna fantastiska man står på gatan på vägen till skolan och gör Shandong-pannkakor. Han smetar först ut smet på sitt stekbord, som han samtidigt snurrar snabbt med det röda hjulet (därav spiralen av rök som stiger upp på bilden). Sen knäcker han ett ägg på pannkakan och smetar ut det också. När ägget är utsmetat och koagulerat på pannkakan, så skär han loss den snurrande pannkakan och lägger den på den lilla skärbrädan bredvid. Där viker han den, strör på chili, vitlök, purjolök, koriander och en brun gegga som vi inte riktigt har identifierat. Sen lägger han på en knaprig kaka av nåt slag och en massa färsk sallad, och rullar ihop den. Denna fantastiskt välsmakande frukost kostar oss tre och femtio, och man är mätt fram till lunch. Vi älskar denna människa.

Kommentarer
Postat av: Marcus

Åh, låter kanongott!

En sån vill jag absolut smaka när jag kommer dit!

2011-03-22 @ 14:42:30
Postat av: Lisa

Jag vill också smaka konstig pannkaka av kines. Fast jag vill gärna veta vad gegget är först. jag gillar inte riktigt att äta saker som ingen kan identifiera. Och kakan, hur kommer den in i bilden. Lägger han kakan PÅ pannkakan? Blir inte det lite kaka på kaka?

2011-03-22 @ 18:37:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0