Karaoke

Igår var vi på Karaoke med några kineser. Karaoke i Kina funkar inte som det gör i Sverige; det är inte en tv och en mick i hörnet på en bar. Stället kineserna ledde oss till liknade mest ett lyxigt hotell; bugande män i uniformer ledde oss till ett privat rum med soffor, glasbord, en stor plasma-tv och ett riktigt bra ljudsystem. Där satt vi i fem timmar och sjöng, dansade och drack dyr men god Heineken.

 

När tiden gick ut var vi på riktigt partyhumör och återvände hem för att lyssna på rockklassiker och spela gitarr på badmintonracketarna.

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Porthos

Så... det var alltså den censurerade versionen här..

2011-06-07 @ 12:49:58
Postat av: Katinka

Viket ös!

2011-06-07 @ 20:57:11
Postat av: pappi

Två saker vid det sk "badmintonrackgitarrspelet" fångade min blick.Dels Anna vänstra benlyft, var har du lärt dig det? Dels Athos (tror jag att det är) fingervisning gentemot den enorma publik som åser spektaklet.



För övrigt ska nämnas att Heinicken aldrig någonsin kan bli så god att den måste drickas ur två flaskor samtidigt. Prova en Oppigårds eller en Slotttskällan istället!

2011-06-07 @ 22:04:44
Postat av: Lisa

Ni dricker för mycket, det är ju ett som är jävligt säkert. Jag har alltid velat gå på lyx-kareoke. I Japan finns det det ställen där det ingår utklädningskläder också. Peruker och allt!!!

2011-06-07 @ 22:09:56
Postat av: Aramis

Pappi: Jag tar alla mina gitarr-moves från Angus Young.

2011-06-08 @ 01:00:00
Postat av: annikas bella

haha gött!

2011-06-08 @ 09:49:59
Postat av: Dryg

Angus Young får väl anses vara en god förebild när det gäller gitarr-moves. Däremot är jag skeptisk till att ni kallar Heineken god. Ni har indoktrinerats med alltför mycket smaklös kinesisk öl. Vi får reparera skadan när ni kommer hem!



Athos publikpek (som jag antar är en långsam svepande rörelse från vänster till höger) är en riktig klassiker. Jag tror nog att man kan inspireras till bra gitarr-moves av de flesta stora gitarrister, utom Janne Schaffer då. Man ska dock inte förakta konceptet 'back to basics' ty det finns mycket att vinna på att se tillbaka på killen som får anses uppfann gitarr-moves, Elvis.



För övrigt kan jag rekommendera min länk som idag går till en kung när det gäller moves till musik.

2011-06-08 @ 11:37:17
URL: http://www.youtube.com/watch?v=v9MTGNaEXGM

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0