Helgen då Aramis var borta

Länge sen sist, vilket beror på att den huvudsakliga bloggskrivaren har tagit en liten tur till hemlandet. Men nu är hon tillbaka, och kan efter undersökningar rapportera vad som hänt under frånvaron:

  • I lördags kväll kom inte d'Artagnan hem. Han hade en orgie hos Ma Fei. Or so they say.
  • Varje kväll har öl intagits av åtminstone två musketörer.
  • Porthos och Athos har åkt hiss med en lesbisk kvinna (vilket tydligen var fantastiskt spännande).
  • Det har blivit sommar.
  • Pekings hbtq-center har haft filmkväll och visat "Persona" av Ingmar Bergman.
  • Vår vän Ica har varit här och ätit vattemelon och introducerat Dr Who.
  • En video har spelats in där vissa musketörer och vissa kineser mimar till "Come As You Are". Vi letar efter möjligheter till att lägg upp en länk till videon (det var kineserna som filmade)
  • Ingen verkar ha pluggat särkilt mycket...


Kommentarer
Postat av: Lisa

När studerar ni människor egentligen?? Jag hade väntat mig en disciplin a la kines hos er.

2011-04-11 @ 14:31:57
Postat av: Zäta

Jag vill se bilder på er!!! Jag vill se hur ni ser ut nuförtiden! Kinesisk mat och vilda djur är intressant, men det är er (ehm mest en av er, då) jag saknar!



Mera dagens outfit, tack!! ;)

2011-04-12 @ 11:16:51
URL: http://zettermark.blogg.se/
Postat av: Erik Forsling

Hej, hej!



Säger detsamma som Zäta, även om det i realiteten bara är Porthos som jag genom personkännedom kan sakna. Nyfiken är jag ändock på resten av kollektivet. Hål i väggen är ju intressanta ventilationslösningar, men ett mindre trevligt hål är det ventilationshål där den verkliga kännedomen om erat kollektiv uppenbarligen blåste puts väck! Dags för en uppdaterad presentation kanske!?



Det skulle onekligen ge mer stadga och förståelse för berättelserna rörande era bravader om en utomstående hade en liten aning. Eller är ni en hemlig sekt? Och varför musketörtemat? Är det hemligt kanske? Eller, är hela saken så enkel att ni fallit platt för den gamla pompösa parollen: "En för alla, alla för en"?



De tre musketörerna har följt mig ända sedan jag var ett litet barn och köpte pocketböcker på Avesta lasarett, där jag gick och tog anti-allergisprutor. Inte heller där har jag aldrig riktigt förstått. Varför heter det "De tre ..." när de är fyra! Från början var de tre + en wannabe, men genom nästan hela skrönan är de fyra. Är väl helt enkelt begåvad med ett praktfullt dumhuvud ...



Lady de Winter prydde dock ett av de gröna kolorerade omslagen med en praktfull urringning, enligt tidens mode. Gubbsnusk, men ganska oskyldigt. Och jag var ju bara ett barn. Försöker komma på vad förlaget hette. Evergreen, eller nåt i den stilen.



Sedan finns det ju två delar till; "Mylady's son" och "Vicomte de Bragelonne". Är de teman för era kommande resor det? I mitt fall är också de pocketutgåvorna praktfullt gröna.



Och hur gick det nu för samoanen!?



Erik F.

2011-04-12 @ 17:07:05
Postat av: Erik Forsling

P.S. Gröna Evergreen var det helt visst!/Erik.

2011-04-12 @ 18:00:47
Postat av: Athos

Jo, musketörtemat kom ju till på resan till Stockholm då än en gång vi tre planerade en dag tillsammans. (Det var då vi inte gick till Östasiatiska, utan hade groggbänk hos Aramis och nästan gjorde glass) Plugg sker, men vår blogg är inte den som man skriver "idag pluggade vi i tre timmar och sen åt vi fisk till middag. Med ben i" i. (Däremot har vi inte berättat om de creepy fiskarna, va?) Men vi har lovat oss själva att inte ha någon kinesisk disciplin, nåt mer hopplöst får man leta efter. Och jag vill föreställa mig att samoanen lever och frodos.

2011-04-13 @ 00:49:39
Postat av: Erik Forsling

Hej och tack Athos,



men var verkligen det där inpasset verkligen avsett att vara klargörande!?



Erik.

2011-04-13 @ 17:26:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0